måndag, september 29, 2008

Studio 55 photoshoot

Det där med att kasta löv kanske inte var en så bra idé ändå

I onsdags var jag sjuk, med bomull i huvudet och feber i kroppen. Men det var också en alldeles fantastisk höstdag; med klar luft, vackert ljus och massor av löv. Så när solen egentligen hade sjunkit lite för lågt mot horisonten begav oss jag och mina kollektivare till kullen på kyrkogården för en fotosession.

Så, på allmän begäran: Studio 55

Anna är nyast och yngst i kollektivet, men har ändå tagit oss som en stormvind. Henne ska vi ha inflyttningsfest för på lördag. Hon pluggar ekonomi, men är av den bra sorten.

Patrik är (snart?) civilingenjör och ägnar större del av sin tid åt sitt livs passion öl; både genom att brygga hemma, jobba på indiepuben VilleValla och, naturligtvis, dricka en del öl själv.

Mig vet ni ju redan lite om.

Tobbe jobbade inom kåren förra året och efter det har hans studier i medicinsk biologi fått ligga på is till förmån för andra projekt. Han är kollektivets modesnobb, men har inte bara känsla för stil utan också för foto.

Det är även han som tagit de fina bilderna, vilket han skulle han döda mig för om jag inte påpekade...

Vem har sagt att det är jämlikt att bo i ett kollektiv?

9 kommentarer:

Julia sa...

VA, är festen på fredag? Trodde den var på lördag...!

Anonym sa...

Kul!
Då vet jag hur dina apartment-friends ser ut.
Ni verkar ha haft kul då ni tog bilderna.
Kram
Moster Ylva

Machmot sa...

Ååh, får medge att jag drabbas av viss kollektivabstinens! Jag hoppar festen till förmån för middag och punschdrickande med frackbeklädda halvgubbar, men jag hoppas ni också får kul :)

Unknown sa...

men visst är festen på lördag?
Underbart fina bilder fö!
Saknar lite kollektivboende jag med...kanske nån gång..

Gro sa...

ja, den är på lördag! det står det ju :P ska du dricka punch då också tomas?

Sally sa...

jag älskar den understa bilden! kan du inte göra hemma hos-reportage också, gro? ;)

Julia sa...

Har du ändrat eller har jag blivit galen? Hur kunde jag få kördag till fredag?

Gro sa...

julie>> du är galen och dina sinnen sviker dig! nejdå, jag har ändrat ;)

Julia sa...

Vad skönt, vill ha kvar dem ett tag till!