tisdag, juni 11, 2013

packad

Jag har mer packning med mig till Hultsfred än vad jag hade när jag reste runt jorden. Men jag har med mig mina äldsta och mest trogna reseägodelar från det äventyret: Haglöfs-backpacken som det står "Miss Gro Dahlbom" på, samt Korean Air-filten jag stal på ett flygplan från Seoul på inrådan de vänner som jag skulle möta upp i Australien. Min bästa stöld någonsin.

Mitt förvar är att man i Sydney och San Fransico, i Bolivia och Costa Rica, i öknen och djungeln, kan köpa nästan allt vad man behöver. Det kan man inte på en åker i Uppland.

En väsentlig del av mitt festivalsällskap, Joel, skickade just en video där han entusiastiskt plastklirrade med två neonrosa vinglas. "Jag har även köpt mascara, silverglitter och ett kilo jordnötter" tillade han. Cowboybootsen står redo i hallen och Sgt Pepper-jackan är nedpressad i ryggsäcken.
Det kommer bli en bra helg.

1 kommentar:

Tove Solbeckar sa...

Vi ses på Hultan :)