måndag, oktober 23, 2006

Nej.

Dagarna räcker inte till. Våra minuter och timmar krymper och flyr och kvar står vi med sömnbrist och travar av planer, måsten, ambitioner och människor.

Det gäller ju som bekant att prioritera. Men vad som bör stå överst på våra listor är det för få eller för många som kan säga. Och ibland kan man inte vara effektiv, rationell eller förnuftig. Ibland fastnar man på sängen, framför datorn eller i någons annas rum. Ibland lever man på nätterna utan att ta hänsyn till dagarna.

Stress och uppbokning ger mig ett svårslaget rus, men jag vet inte hur hälsosamt det är egentligen. Så länge jag har kontroll är jag nöjd. I slutändan är det bara sig själv man är skyldig något. Det går inte att skylla på någon annan. Ibland måste man välja. Det är ditt liv, där du har vetorätt. Och om inte det räcker, vill jag citera min medrevolutionär:

"Det finns alltid tid, även om det aldrig verkar så när man sitter och stressar upp sig på förhand. Det finns nätter, det finns panikeffektivitet, det finns bra ursäkter, det finns småfusk och det finns en viss känsla för när det precis inte hunnit bli för sent."

Vi säger så.

- - -

2006-10-12 18:46
Ibland tar magin över. Den kvällsbleka himlen med rökblå moln över skogsbrynet. Att resa, röra sig framåt. Vinden i håret eller vinden i hjärtat. Alla människor i världen: de som jag ser. De som jag känner. De som jag tänker på. När musiken sprider sig genom huvudet & kroppen & själen finns det inget annat ord. Magi.

Inga kommentarer: