tisdag, oktober 03, 2006

Unfinished Smoking


Minns du vad vi sa? (Hurra hurra) Har minnena förbleknat som en schlager från Moskva? (Hurra hurra) Du minns väl vad vi sa? Men ingeting är längre som det var…

...vilket är bra. Men jag tycker om att minnas.

Cirkus Miramar tar mig tillbaka till den förra begynnelsen, den nya staden och det nya livet. Sångerna låter som Vänersborg-Trollhättan, lent mörker, en tid oanad och främmande och farlig.

Det låter som te och ändlösa fikor, lajvare i läderrockar, Maggot Knapp, vind i mörkret, någon som stod på klaffbron och tittade ner i vattnet, en fest med haschrökare på övervåningen, cynismen och manifestet, ett begynnande RMPSNP och revolutionerna, Westgothafestivalen, Doktor Kosmos, en svåruppnådd strävan efter både alternativ verklighet och personlighet, att vackla mellan två olika världar/ideal och att långsamt välja den som ledde mig hit.

We were heading for the water
But we didn't see it yet
Margot said "left"
And we left

3 kommentarer:

Hon där sa...

Oh. Fantastiskt nostalgiframkallande bild. Torpavägen verkar länge sedan, samtidig som om det känns som om jag när som helst skulle kunna glida ner i din gröna soffa med samma självklarhet som då.

Sally sa...

samtidigt som texten innehåller jättemånga interna grejer som bara ni som ingår i själva bilden fattar så fångas man som utomstående läsare av en nostalgikänsla

Hon där sa...

Oh, jag ska läsa ryska och miljö. Och kanske en påbyggnadskurs för journalist eller lärare.