torsdag, februari 15, 2007

www.xkcd.com

Jag kan ha hittat meningen med livet. På internet! Tror ni mig om jag säger att det är bättre än Salad Fingers? Bättre tjuvlyssnat.se? Bättre än din favoritbloggare? Well, you find out yourselves...

xkcd.com är en serie på internet som innehåller allt det vi vill ha: lagom elak humor, ironi, kärlek, världsfrånvändelse och nördighet. Den är den upprättelse plugghästen alltid längtat efter, den är en varm kram när cynismen och slentrianen håller på att vinna, och den är något som nästan - men bara nästan - får en att vilja bli teknolog.

Och just det ja, för alla er kogvetare där ute: det finns en seriestrip om turingmaskiner!

6 kommentarer:

Hon där sa...

Ah, strålande att du också har hittat denna fantastiska glädjekälla på det världsomspännande nätet. Få serier har gjort mig så genuint lycklig som xkcd.

Anonym sa...

Bra tips. Låtom oss sprida det!

Anonym sa...

Något lokalt Linköpingskt? kognetionsvetenskapligt? För oss andra : Vad är det kuliga? Don´t understand!!

Gro sa...

Om du inte förstår, räknas du tyvärr inte som människa. Men kolla in det här i stället; gillar du det finns det fortafarande hopp om räddning för din del :P : http://www.samorost.net/samorost1/

Julia sa...

Ska kolla in serien och se om jag kan räknas in i människokategorin. För övrigt har jag ingen lunar längre. Vuxenvärlden är här.

Gro sa...

Dah! Fröken Julie, jag trodde aldrig du skulle avsluta lunar före mig. Var det månne cossie77 som blev droppen? :) (p.s: jag är också på G att avsluta, har bara en halv sida dagböcker att kopiera över, sen kan jag för evigt försvinna därifrån)