torsdag, mars 20, 2008

Som en avslutning. På vad?

Det är morgon, det är sol, och det är skärtorsdag. Det känns väldigt bra. På något sätt känns det som lugnet före stormen. Efter påsk är det maratonplugg för min del, då skall jag köra hårdare än vad jag någonsin har gjort, för det måste helt enkelt gå, jag måste klara tentan i Makroekonomi som lämpligt nog infaller direkt efter min vecka i Tyskland. Sen är det lite inlämningstjafs och KVTILL-projekt på det, men som jag sa det måste, det kommer att gå.

Det känns som om en ny tid är i antågande. Inte bara för att våren kommer (jodå, jag ser den genom snön, den är oundvikligen påväg). Instinkten säger mig att efter påsklovet börjar något nytt. Jag vet inte vad. Men jag ser det an med tillförsikt.

Framtiden brer ut sig, sådär som den alltid gör, hand i hand med nuet. Vissa saker känns så bra. som att dansa Afrikansk dans och basta med Sally. En institution. Och det frusna håret som sedan klirrar runt öronen. Vad framtiden beträffar kommer jag till Tyskland och Holland denna vår, men sommarens tågluff ser inte ut att bli av. Min potentiella reskumpan Katie får inte ledigt i tid från sitt jobb tyvärr. Det är synd, även om det var något jag var beredd på. Man tycker att jag skulle kunna hitta någon annan att resa med, men det är inte så lätt. Folk har så mycket saker för sig. Och vill leva sina liv, på sina premisser. Såklart! Jag med. Det är så vi lever nu. Men det blir svårare att skarva ihop våra drömmar.

Nu blir det Dalsland! Det ska bli fint.

5 kommentarer:

Unknown sa...

okay, jag lägger undan ett par tusen, så sticker vi nästa sommar istället. that´s a promise!
jag är lätt på bastun. Sally har lockat och jag är inte den som tackar nej till heta svettiga tjejer ;) *haha*
step låter som en plan! likaså spinning. jag ska köra dubbelt nästa vecka, step och sedan bodyjam. kanske då? eller köra ett basic pass, beroende på hur mkt du kan? Glad påsk godjammit!

Gustav sa...

fin blogg!

Julia sa...

Jag har vetrkligen insett att det inte är värt det att plugga så mkt. Det känns dom att det aldrig tar slut. Ser framemot hösten, då jag gör riktiga saker och är nära dig.

Anonym sa...

Hopp! Håller på att sopa igen mina internetspår, det vill säga de flesta ställen där mitt fullständiga namn står och kan kopplas ihop med någon information över huvud taget. Med anledning av detta skulle jag bli lycklig om du tog bort mina kommentarer (har redan försökt själv, men eftersom mitt namn ändå står kvar och utgör en länk till min blogg så gjorde det inte riktigt susen. Man får fortfarande upp dem om man googlar på mig).

Gro sa...

kk>> oj! but why? hur som helst, I'll do my best!