fredag, juli 18, 2008

Skrivkramp

Jag trodde aldrig att det skulle hända mig. Moi?

Jag läser tusen böcker, tänker tusen tankar och gör faktiskt numera nästan tusen saker igen; och jag formulerar inlägg efter inlägg i mitt huvud; men de vägrar att fästa sig på skrämen. Vill inte rinna ut i mina fingrar så där som de brukar.

Jag förstår inte. Jag har fan dansat natten lång på Göteborgs grymmaste klubb, styrt ett flygplan med mina bara händer 1200 fot över marken och öppnat en champagneflaska med en skiftnyckel den senaste veckan. Samt träffat nästintill alla mina kusiner på min mors sida, oberoende av varandra. När hände det senast? Jag borde vara inspirerad.

Jag hoppas att skaparandan slår till i Strömstad. Det där med havet och konstnärlig ingivelse ska ju gå hand i hand, har jag hört.

4 kommentarer:

Sally sa...

kognitiv överbelastning, gro ;) när kommer du till skåne och hur länge stannar du????

Gro sa...

Men zally, det har jag väl reda sagt? Men du kanske vill ha specning alt. uppdatering: torsdagen 31 ankommer jag till die schöne landsända, hemresa är inte spikat men blir lördag eller söndag!

Sally sa...

ja just ja, det krockade ju bigtime med min emmabodatrip som varar tors-lör/sön :(:(

Unknown sa...

åå jag vet hur det är. jag har formulerat världens bästa blogginlägg i sömnen och på jobbet, men icke vid datorn.