tisdag, oktober 13, 2009

Saxat




Jag hyser, som så många andra, ett osunt intresse för bloggläsning. Det är alltid en njutning att hysta in dagens skörd, som involverar allt från hemska hemska Kissie (jag vet, jag kan inte låta bli, jag provoceras oändligt och jag vet att precis det är meningen) och underbara underbara Clara, innan morgonens mailsession eller till kvällens kopp te. Och ett antal gånger däremellan så fort pluggmotivationen tryter.

Vissa bloggar är nog mer deprimerande än inspirerande, snarare nerbrytande än uppbyggande, men två som bara gör världen bättre är niotillfems oändligt vackra fotoblogg och sagda Claras liv bland sockerkakor och norrländsk landsbygd.

Dagens bästa kategori ledsamt är när niotillfem för ovanlighetens skull väljer bort sina magiska bilder till förmån för text.

Dagens bästa kategori bra är när underbaraclara i en intervju svarar på varför man ska läsa hennes blogg.

Därför att människor får abstinensbesvär om de inte får titta på bilder av granar, kossor och vippiga femtiotalskjolar med jämna mellanrum

4 kommentarer:

farbrormalin sa...

Åh... tack Gro! Nu måste jag lägga till Claras blogg bland de 17 andra bloggarna i mina bokmärken. :) Vad mysig den är, man blir glad av den. Jag läser även den här: http://miriamskafferep.blogspot.com/
Den är litegrann i samma mys-kategori, men ändå inte.

Sally sa...

ja! och både sandra och clara är så vettiga och stridbara personer med sunda värderingar. inget trams liksom.

Stina Andrén sa...

Nu var jag up to date och kollade in alla bloggarna du tipsade om! Var förresten bara en slump att jag kom på att läsa din blogg (är ju så dålig på sånt annars) men det måste ju legat i bakhuvudet sen vår diskussion, och så hade du skrivit ett inlägg om det!

Izzie sa...

du har en väldigt fin blogg själv! :)