lördag, april 10, 2010

Can't believe how strange it is to be anything at all

Mentaliteten från den magiska vårterminen -08, då jag till synes utan anledning svävade ett par centimeter ovanför marken, såg guld som ingen annan kunde se under slask och is och skrev sånt här och sånt där - tycks visst ha återvänt. Jag springer med lätta fötter längs den tunna linje som skiljer eufori och desperation åt, spenderar timmatal med huvudet någonstans uppe bland molnen och i magen bor en hel fjärilskoloni vars vingslag aldrig riktigt avstannar.

Jag helt inne, uppe, omkring mig själv och samtidigt absolut delaktig i varenda millimeter av min omgivning. Jag är helt enkelt så hjälplöst förälskad i världen. Sådär tonårsaktigt förlorad, förtrollad, förskräckt. Futurum är en räcka gyllene staffettpinnar och kroppen fylls med kolsyra bara jag berör dem med tanken. Presens finns helt nära fingertopparna men är inte fullkomligt existerande, imperfekt fyller mig med värme. Allt gör lite ont, svider som papercuts i själen.

Jag vet inte om jag skulle rekommendera att spendera tid med mig, det skulle kunna bli mycket tröttsamt; antingen tidlöst drömmande eller absorberad av nuets enkelhet. Men jag skulle i alla fall berätta för dig att precis allting är möjligt.

Om inte annat har jag en matchande playlist åt er som inte redan tagit del av den:

Och nu far jag till Alabama!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du skriver så fint och smittar av dig mer dina fjärilar! Tackar för det:) Får dina resebrev av mamma och är mycket fascinerad av dina äventyr!!! Kramar Lina

Gro sa...

Tack Lina! Försökte faktiskt lägga in dig på resebrevslistan från början, men upptäckte att jag inte hade din mailadress...

Emma Grenander sa...

Hej Gro! Vilken underbar blogg du har. Ditt sätt att skriva är helt fantastiskt och jag sitter här med tårar i ögonen och snorar.
Skrattade åt inlägget om den uttagna näspiercingen och kände igen mig. Jag kan inte förmå mej att ta ut min läppiercing, jag har haft den i 11 år så den har blivit ett med mej. Men- jag känner mej lite väl gammal för sånt som piercings men jag älskar det fortfarande så den får hänga med ett tag till =)
Mvh Emma Grenander

Gro sa...

Hej Emma, vad kul att du har hittat hit! Och tack så hemskt mycket, din kommentar gör mig glad :) Hoppas allt är bra med dig!