fredag, maj 11, 2007

Herr W ger råd på vägen

Istället för att skriva ned ett av alla blogginlägg jag har i mitt huvud, klipper jag ihop mitt budskap genom en annan Linköpingspoet från sina yngre, argare dagar. Listen up, folks!

Allting går så fort.
Sen nån har sagt att tid är pengar går vi på.
Fast tiden är väl gratis, vad jag vet?
Sömntabletter tycks vara effektivare än sängar. Sen när då?
Vi irrar vidare i rusningen, i varsin ensamhet...

Och prylarna far runt och slickar sår som aldrig läker.
Orsaken vill ingen ens förstå.
För nån har sagt att har man gott om pengar är man säker. För vadå?
Jag menar kylan, mörkret, stan och stressen hittar dig ändå.

Istället:

Så säg hur aktierna faller, säg hur kursen vänder om
Ge mig tips och goda råd så jag kan göra helt tvärt om
För det är väl fan inte sånt man tänker på och drömmer om!

Jag vill inte att ni är duktiga - jag vill att ni tycker om vad ni gör.
Jag vill inte att ni är vackra - jag vill att ni dansar.
Jag vill inte att ni ska vara populära - jag vill att ni älskar.
Jag vill inte att ni ska vara glada jämt - jag vill att ni ska känna något.

Vi glömmer höst, och vi glömmer vår
Vi glömmer allt och tror att tiden är svår
Men man kommer på, sen efteråt
att vi hade rätt kul emellanåt

Inga kommentarer: