tisdag, augusti 07, 2007

Familjeangelägenheter

Familjen, framför [hg].

Min 40:e arbetsdag här på Vita Sandar är snart till ända, och det känns lite sorgligt att det är den sista. Tyska tanter, norska barn och campingens olika karaktärer har ju blivit en del av min vardag nu. Och även om jag trivs bäst när jag får sitta ifred och blogga framför datorn på jobbet, så känns det riktigt tråkigt att inte ha tid att vara med på kvällens personal-kräftskiva. Det hade varit grymt kul.

Men plikten kallar. Idag började maskineriet så sakteliga gnissla igång. Detaljschemat till NolleP blev färdigt, och jag bokade in både ett Linköpingbesök från Frida och ett bokningsmöte på [hg] i nästa vecka i kalendern. Mailen ramlar in i en snabbare takt igen. Rybing ringde och sa att han hittat passande maffiahattar.

Mitt programmeringsprojekt är inte färdigt, och jag har inte packat. Jag kände den välkända adrenalinkicken sparka igång; det är läskigt att stress får mig att må så bra. Imorgon tar jag tåget till Linkeboda och sedan följer en och en halv vecka av intensiva förberedelser, och därefter ytterligare två, ännu mer intensiva, länge väntade: NolleP. Det skall bli fantastiskt roligt. Och det kommer bli den grymmaste nollningen någonsin! Någonsin. Snart börjar det.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Aha, så det är niii som har de lurviga underbenen. Alltid undrat. Nu ska jag bara få klart för mig vilka som bär rastabaskrarna, så är jag fullärd sen.
Är converse-dojjorna obligatoriska i fadderiet? :)

Julia sa...

Gro, det är kris, har insett att absolut ingen läser min blogg! Den enda gången min räknare tickar är när jag loggar in. Är det inte tragiskt? Vad göra?

Gro sa...

dysco >> Rastabaskrana är PA, personalvetarna alltså! Festeriet är rastastylee och fadderiet kör på mer stilrent svarta baskrar, om jag minns rätt. Men vem är du?

Anonym sa...

Bra fråga. Vad svarar man på det?
En Linköpingsstudent som halkat hit och gillat vad han fått läsa. Fegt och fånigt nog trivs jag rätt bra i anonymitetens skugga.
Men eftersom du frågar kan jag i alla fall dela med mig av en länk till en del av mina ord. Ett klick på mitt namn ger sålunda kanske ett bättre svar än denna kommentar.