torsdag, februari 05, 2009

Ett steg närmare konventionen

För dem som inte visste kan jag berätta att mitt liv som vegetarian är till ända. Det var för jobbigt i längden att de olika personer som jag lagar mat tillsammans med alltid behövde anpassa sig efter mig. Och så blev jag sugen på falukorv. Så nu lagar jag kött med andra och vegetariskt när jag är själv. Igår gjorde jag dock ett undantag och begagnade mig av det halva paket köttfärs som fanns i frysen i egenskap av rest från en Vargmiddag.

Köttbullar: blod svett och tårar
Potatis: upphittade i kollektivköket, är det mina kanske?
Sallad: isbergssallad och gurka - en svenneklassiker
Lingonsylt: fröken J:s mamma, bär plockade i Dalslandsskogen

Sensmoral: sheisse vilken tid det tar att laga icke-vegetariskt! Men fantastiskt gott blev det. Dock kunde det inte mäta sig med sin mors köttbullar - men det är visst så det ska vara, tror jag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sjukt ambitiöst att göra köttbullar. Jag är mäkta imponerad!

Unknown sa...

jag har faktiskt aldrig i hela mitt liv gjort köttbullar. Har inget minna av några legendariska köttbullar från min mor heller...
Kan vi inte göra riktiga köttbullar ngn dag??
(måste ju ha ngn att associera köttbullar med)

Gro sa...

Det är klart vi ska! :)

Machmot sa...

Jag är bra på köttbullar, jag vill också vara med! Egengjorda köttbullar var mitt stoltaste hemkunskapsögonblick...den gången jag välte en paj var inte lika glamorös.