tisdag, augusti 05, 2008

Jorden till Gro

Idag fick jag besked om att jag blivit antagen till Företagsekonomi 1 på halvfart, att komplettera mina kognitionsvetenskapliga programstudier med under kommande läsår. Sally pratar om spexkostymer, [hg] mailar om bokningsmöte kräftskiva ölprovning och jag måste verkligen ta reda på när NolleP egentligen börjar.

Det börjar bli dags att beställa en tågbiljett till Linköping.

Men jag orkar inte kliva in i verkligheten riktigt än. Har inte fart nog att växla upp. Jag vill prata med artiga belgiska farbröder på biblioteket, skapa ett öde åt mina novellfigurer och äta mat som inte jag själv lagat. Ta mig an bokstapeln som är lika hög som mig. Hoppas att det blåser lite så jag och pappa kan surfa kanske. Det räcker så.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du behöver inte känna någon större oro över Linköping - staden står kvar, Ryd är en spökstad (om än marginellt bättre sen alla nya utbytlingar kom i fredags) och det är mulet, i vanlig ordning. Och Hemköp har lantisöppettider.

Och, nu när jag för en gångs skull har LITE chans att agera Pappan Med Kollen, så har jag idag blivit upplyst att NolleP i praktiken börjar den 17:e augusti. Men jag har ju ibland en förmåga att vara Pappan Utan Kollen, så det kanske inte är helt säkert att jag fick datumet rätt... :-)

Vi syns i en inte allt för avlägsen framtid - och jag är jätteledsen över att mitt Dalslandsbesök inte blev av, men jag hade räknat fel på en hyra och när den skulle betalas... :-(

MWinther sa...

Börjar nolle-P på en söndag alltså, Oscar? Intressant! =)

Anonym sa...

Mattias, din internet-fu är stundtals skrämmande!
Nu går jag och registrerar mig på friendfeed och hoppas på en levelup av min egna :(

Gro sa...

Nu har vi till och med fått ett faddermailfrån Sara tack vare moi! :) Jag tycker det låter spännande med sovsäck...

MWinther sa...

Friendfeed är din vän. Du är också välkommen dit, Gro, så slipper jag ha dig som låtsaskompis! ;)