tisdag, mars 03, 2009

Ge mig spenat och 6 veckor

Jag har alltid betraktat mig som stark, men jag tror att det sitter mer i huvudet än i musklerna. På något sätt tror jag jämt att jag klarar av mer än vad jag faktiskt gör; jag utmanar ständigt killkompisar i armbrytningar som jag förlorar på tre sekunder och när jag orienterar ramlar jag konstant eftersom jag missbedömer min steglängd till att vara 50% längre än vad den faktiskt är. Folk brukar dock vara imponerade ändå när jag lyckas dra mig upp med hakan ovanför en sån där träningsstång, eftersom jag är 1,60 och tjej och därmed inte sinnebilden av starke Adolf.

Men vem vill vara stark för sin storlek när man kan vaar stark på riktigt? Min dekorputte-kompis Helena började prata om sajten hundredpushups.com och det gick ju inte att motstå. Den här veckan har vi börjat och om 6 veckor ska jag klara av att göra 100 armhävningar på raken. I nuläget pallar jag nio.

Ni som har Facebook kan kolla hur det såg ut när jag och Sofia spontantränade första passet på campus idag.

6 kommentarer:

Jens Uno Evotin sa...

Det låter som en mycket rolig utmaning. Man kanske skulle försöka själv? Nu ska jag testa hur många jag kan göra på golvet här...

Sally sa...

det ska bli roligt at se hur det går för er! vilja är inte fy skam liksom. Dock bör du passa dig för att lite överdrivet på spenatens goda inverkan på din styrka: http://taffel.se/artiklar/spenat-den-grona-bluffen

Gro sa...

Sally>> aj då! nu är jag desillusionerad.

Anonym sa...

Grymt! Kör hårt... hört rykten om att det inte är helt lätt trots programmet men kör! jag tror du kommer klara det! O när du har gjort det ska jag bjuda på glass.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Martin sa...

Kombinera med www.twohundredsitups.com? :-)