fredag, mars 06, 2009

Nu blåser det från ost till väst

Hekenba målar fint!

Igår var en spännande dag. På campus ledde jag och min projektkamrat i Handikappkursen runt folk med ögonbindlar och försökte få dem att "blinda" hitta i I-huset med ett tänkt taktilt GPS-system. Det var ett intressant och roligt, men inte helt etiskt och professionellt, experiment.

Sedan åkte jag och tre andra SOF-puttar ner till SOF:s gigantiska förråd nere på VTI, där vi skrubbade och kastade hinkar med vatten på organisationes stora lastbil, som skulle målas om från amerikanskt blå till evolutionärt grön. För att få in lastbilen i förrådet fick vi leka tetris med ungefär alla prylar som fanns där, men sen kunde vi rolla och pensla så det stod härliga till! Lastbilen blev grön, golvet blev grönt, någons skor blev gröna och mitt hår blev grönt.

Framåt åttatiden åkte jag och Hekenba till pub-Toves rörorkväll, det var otroligt gemytligt och gott. Vi hittade en bok med 5000 gammalsvenska ordstäv i obegriplig spexhumorstil ("Nu blåser det från ost till väst, sa gubben, stoppade osten under västen") som vi blev förhäxade av, tills vi vaknade upp och insåg att bandet, amerikanska Crystal Stilts, hade börjat spela på [hg]. Så rusade vi dit, och sagan var all.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gigantiskt? Jag antar att du inte har suttit bakom ratten när man ställa in Tant Gredeline (eller har ni döpt om henne?) på SOFs halva av förrådet för vinterförvaring. Inte för att det var speciellt svårt men jag vill minnas att det tog en del tid i anspråk att röja undan saker för att skapa tillräckligt utrymme att svänga.

Gro sa...

Jo, men allt är ju relativt. Förrådet är gigantiskt i jämförelse till ett anspråkslöst Ryds-dito, men i proportion till Vidundret (ja, hon är omdömpt!) är det naturligtivsit modest. Därav Tetrisbyggandet.