onsdag, maj 04, 2011

det är jag och WoW-jocke

Vet ni vad det osexigaste är? Det är alla former av fysiska åkommor som orsakas av för mycket arbete framför en dator. Allt från att bara vara spinkig och lite lönnis på samma gång till rejäla arbetsskador. Jag menar...musarm, seriöst? Det lamaste ordet i svenska språket. Kan man ta det på allvar? Nej. Kan man tycka synd om den drabbade? Nej. Och stela nackar, känsliga ögon som störs av reflekterande lysrör på datorskärmen, nintendotummar, pausgymnastik och stressbollar med Pac Man-motiv. Brr...

Och nu, när jag sitter som en ostbåde vid mitt skrivbord med uppsatsskrivande från gryning till solnedgång så upptäcker jag plötsligt att man knappt kan peta på mitt axelparti utan att det smärtar nå jävulskt. Vargen knådar brutalt och hittar mystisk knut efter en annan, under mina högljudda ynkanden. Hur det känns? Inte så jävla rock 'n' roll alltså.


3 kommentarer:

Johanna sa...

Jag bara avgudar din blogg! Heja heja! Om en månad är det över.

Anonym sa...

Jaja, man lider med den nya ömhudade generationen... Betänk att varje litterärt storverk har krystats fram under lidande.
Häng upp armarna i ett par miteller, fastsatta med gummiband i taket, sen är det bara att köra på!

P.

vitkor sa...

där har du mitt liv