torsdag, maj 19, 2011

vi testar det här med mikroblogg


Eftersom jag arbetar med min magisteruppsats 24/7 och aldrig har tid att författa några kluriga blogginlägg (den lediga halvtimme jag unnar mig själv varje dag mellan klockan 22.00 och 22.30 vill jag göra annat än skriva på). Likväl kommer jag på mig själv med att flera gånger om dagen hinna med att mer eller mindre välformulerat uppdatera min Facebook-status. Och eftersom det är så tråkigt för Under Solen att gå helt i ide provar vi nu om det här med mikrobloggande kan vara något, enligt devisen "kvalitet är bättre än kvantitet, men en existerande kvantitet är bättre än ingen kvantitet". Det är, lustigt nog, för övrigt ungefär samma slogan jag har för min uppsats för tillfället.

Okej. Hädanefter blir det bara dagliga spridda skurar av lösryckta meningar jag vill förmedla till er.

På bilden ses jag i en för den här perioden otroligt talande figur. Inne - mörkt, unket och jag jobbandes. Ute - fint och soligt och människor med riktiga liv. (Notera även min döda blick, som liksom inte längre kan fokusera på annat avstånd är det till datorskärmen).

15:21 När jag cyklade genom Gamla Linköping idag insåg jag att jag är fast i ett evigt och illvilligt conundrum: när jag har fullt upp att göra mår jag dåligt för att jag inte tar till vara på mitt liv, och när jag är fri att göra vad jag vill får jag meningslöshetsångest. Tack, Darwin.

16:03 Kollektiv-Oliver visade mig just en fantastisk kamera av sovjetisk modell som han köpt på sin resa i Ungern. Den väger ingenting, man måste spänna en fjäder för att kunna ta bilder, det finns förinställningar med små bilder på solar och moln och grupper av människor, och när man tittar i fönstret eller vad man ska kalla det, har det man ser ingen korrelation med hur bilden kommer se ut. Jag gillart!

19:43 Alltså det här med musik. Vad är bäst egentligen? Falsettkörerna? Baktakten? Drivet i tvåochenhalvminuters grabbpop-låtar?

22:45 Nu får jag göra vad jag vill! Godnatt!

1 kommentar:

Lina sa...

Underbara!