onsdag, oktober 22, 2008

Devil in disguise

Idag var en sådan där underbar dag när folk stannade upp i korridorerna och skrattade och sa att shit vad trött du ser ut! Faktum var att jag inte upplevde mig som trött (tro mig, jag har upplevt tröttare dagar), men när jag kom hem från campus + rydsskogen och såg mig i spegeln förstod jag kanske vad de menade.

Och mitt lazy eye beror på att jag har en sån där vagel eller vad det heter. Mycket lustigt.

Problemet med dessa dagar är att mina (även dessa nedärvda) fascisttendenser tar sig än starkare uttryck än vanligt, då jag i hemlighet börjar förakta folk som inte är lika upptagna och duktiga och disciplinerade som jag. Vadå trött? Det är inte du som är volontärt schemalagd från 08 till 22 varje dag. Vadå inte diskat? Du är ju arbetslös. Vadå baksmälla? En sådan skaffar man sig på eget bevåg har jag hört. Vadå stressad? Du har ju hela helgen på dig.

Tur att denna hysteriska tid snart är till ända, för på det här viset är jag outhärdlig. Som tur är än så länge bara på insidan.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Haha, försöker du påstå att du håller dina fascistdrag på insidan? (-:

Du är ganska duktig på att uttrycka dem verbalt, om jag inte missminner mig (-:

Julia sa...

Välkommen till vagelklubben! Jag brukar ju vara mästare på att få konstiga grejer kring ögonen annars.//Julia

Gro sa...

Emoscar >> ja men det här är nya höjder... Dessutom håller jag ju inte inne mina fascisttendenser för DIG förstår du väl :)

Anonym sa...

Så du tror att det ska lugna ned sig? Hm, nu vet jag ju inte men det verakr som att du tar på dig mer att göra så fort det finns ett litet hål nånstans. Tror du kommer fortsätta såhär:-)