måndag, oktober 06, 2008

Today is a good day for bananas


Idag var ljuset två timmar kortare än mörkret i Stockholm och börsen föll fritt såsom den inte gjort sedan den 11 september 2001.

Men min världsbild är på ont och gott för egocentrerad för att fara illa av det, åtminstone för tillfället, och i mitt universum har det varit en bra dag.

Jag och Katie har smidit hemliga planer i café Zero.
Varg har fått sig ett jobb.
Det blev precis som jag ville på det sansade och välbehövliga stadgemöte för sektionen som ägde rum efter skoldagens slut.

Det bor får i Vallaskogen som jag passerar på min skolväg, i mörkret är lyktstolparna åter förvandlade till tysta raka farbröder som är mina vänner, och i Studio 55 sitter Anna och Tobbe och talar om trollen, som är jag.

Och jag har neongult nagellack.

Inga kommentarer: