söndag, januari 08, 2012

inspiration, s'il vous plaît

Nu är det dags att skriva en novell igen! Typ en sån här eller sån här, ni vet. Men den här gången har jag inte en aning om vad, för alla mina idéer går in i det bokprojekt som jag pysslar med för tillfället. Så kan inte ni posta något jag kan utgå från i kommentarsfältet? En bild eller text eller artikel eller låt eller ett ord? Jag vet att ni är åtminstone 97 stycken som läst min blogg idag, så göm er nu inte.

Vi skulle kunna kalla det en utmaning, om det inte vore ett ord jag är otroligt trött på för tillfället. Jag antar inte utmaningar. Jag leker.

5 kommentarer:

Anna sa...

Jag tänker på ett nytt år, löften om förändringar, drömmar om förbättringar, verkligheten.

Jerk sa...

Höstvinterns låt: http://youtu.be/X9TO4j0DB7Y

En fin instrumental låt med en bra titel gör att man får berätta historien själv, även om det i själva verket råkar röra sig om en tolkning av en från början insjungen melodi. Vad är det egentligen som sker i ditt leendes skugga?

Johanna sa...

Jag tänker också på musik. För det första: allt med Explosions in the sky. Förutom att det är fantastisk instrumentalmusik är låt/albumtitlarna de bästa. Min favorit: "Take care, take care, take care"

Om någonting mer klassiskt önskas: Olivier Messiaens symfoni "Turangalila". Mastigt och fantastiskt.

Slutligen vill jag tipsa om diktsamlingen "Material" av Marie Silkebreg. betydligt mer lågmäld.

Anonym sa...

Om du inte ogillar att återvända till gamla projekt tycker jag du ska skriva prologen till Styrfart; skriva om allt det där man bara anar mellan raderna.

Gro sa...

Tack! Jag har inspirerats, valt, och återkommer med resultat!