söndag, maj 27, 2012

viktigheter


Bucket list
Det finns en oändlig mängd fantastiska möjligheter, drömmar och idéer; långt fler än vad vi kan fylla våra liv eller ens våra hjärtan med. Men med vissa saker är man mindre benägen att kompromissa.

Få betalt för att skriva 
Bo minst ett år i ett utomnordiskt land
Ha barn, egna eller adopterade
Lyckas åka på filmfestivalen i Cannes, alternativt på något sätt medverka vid en filminspelning
Fullborda ett triathlon
Åka till New Orleans, Marrakech, Japan, Grekland, Frankrike, Sverige norr om polcirkeln
Bo i en storstad. En riktig storstad.
Bo på landet. Det riktiga landet.
Åka på en lång båtresa, till exempel över Atlanten
Göra en riktigt lång vandring, alternativt cykelfärd. Typ genom ett land.
Dela en trädgård med någon eller några
Lära mig att rida

Vad jag skulle vilja vill äga (som jag redan inte äger)
Fler cyklar! (en riktigt bra racer. en fixie. en gammal damcykel. en hybridhoj.)
Ett citronträd, ett avokadoträd, ett mangoträd

Det som jag skulle vara mest stolt över mig själv om jag gjorde
Byggde ett hus

Det aboslut viktigaste
Att jag får vara fullt rörlig. Att jag får ha alla sinnen i behåll.

Vad som inte får hända
Att jag slutar känna stora känslor. Att jag inte har kärlek i mitt liv.


3 kommentarer:

Julia sa...

"Göra en riktigt lång vandring, alternativt cykelfärd. Typ genom ett land." - jag är på! Nästa sommar?

Julia sa...

Vi kan ju åtminstone försöka få någon tidning att sponsra en sommarblogg - så får du betalt för att skriva också;-)

Gro sa...

JAAAAA!