lördag, februari 05, 2011

somliga går i trasiga skor

these boots weren't made for walking

När jag gjorde work exchange på Hostel in the Forest förra våren jobbade även hippiedrottningen Mac där, en söderböna från Tallahassee som varken tvekar att tatuera sig själv eller korsa hela USA på cykel. Mac strödde kärlek omkring sig och bjöd på sånger och gräs, men hade en blick hård och skarp som rostfritt stål och jag var nog alltid lite rädd för henne. Jämt, utom när vi låg nakna på bryggan ute i sjön under den ännu lite bleka mars-solen, hade hon sina tunna ben nedstuckna i ett par rödbruna, vadhöga läderboots med viss cowboytouch. De var köpta på någon second hand-affär och passade lika bra i vår älskade skog som vid dumpster diving och när vi en kväll klädde upp oss och gjorde en utflykt i Babylon för att fira Macs tjugofyraårsdag.

Sedan dess har jag varit på jakt efter något liknande, men utan framgång. I augusti köpte jag ett par låga boots för en tusenlapp och trodde att de åtminstone kanske skulle hålla ett tag. Jag använde dem en månad och sedan lossnade sulan och fanéret som döljer plast(!)-klacken började flagna. Jag lämnade in dem till affären för lagning men efter ännu en veckas användning är de i ungefär samma tragisk skick igen. Var kan man egentligen köpa skor som man kan leva i?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Rokin. It´s the shit.

/KontaktKusinen ;-)

Alexia sa...

Trot du skull gilla Frye-boots. Kopte Mina pa eBay, ar valdigt bra kvalitet. Du ar forresten riktigt, riktigt grym pa att skriva Gro! Vantar med spanning pa det stora genombrottet. :) xo Alexia

Gro sa...

Men Rokin är ju bara herrskor va? Funkar inte på mina modesta 36:or :)

Anonym sa...

Nope, Rokin finns även i mindre storlekar, eller dammodell om du så föredrar ;)
Jag har ett par Desert Boots som jag är sjukt nöjd med.
/M