onsdag, juni 08, 2011

välkommen hem

Ibland när jag lyssnar på riktigt bra musik, kan jag tänka att om jag bara hade skapat en låt av den kalibern, en enda, så hade jag inte behövt prestera någonting mer i livet. Då hade jag varit nöjd.

Men det finns faktiskt låtar som det räcker med att bara höra. Lägg dig ner på en gräsmatta strax efter att solen gått ner, blunda och lyssna på den här låten så högt att ingenting annat hörs. Det räcker för att livet ska vara värt att leva, oavsett vad som hänt innan och vad som kommer att hända därefter.

2 kommentarer:

Unknown sa...

alltså, du har fångat låtens känsla så sjukt bra. Underbar låt och jag kan tänka mig att den passar både till att ligga under en stjärnklar himmel som när man susar på malmslättsvägen på sin pil eller sune.
den funkar närsomhelst!

Johanna sa...

Fint att Rebecca Black var översta tipset på relaterade videor. Har svårt att se kopplingen själv dock.