torsdag, augusti 25, 2011

inventering

blåjeans - Cheap Monday/Kattas pojkvän
tisha - med Jarvis Cocker på, köpt av okänd japan på e-bay
mask - Frittans gömmor

När man bor i kollektiv är det lätt att gränserna mellan mitt och ditt blir lite otydliga. Folk flyttar in och ut med sina prylar, och i regel är det i slutändan mer saker som adderas än dras bort ur det gemensamma bohaget. Detta gäller särskilt saker som man inte riktigt känner att man har så mycket användning av, som ensamma vantar och halvtomma glasspaket. Men det får också effekten av att i ett vällagrat kollektiv finns allt man någonsin kan behöva.

Under min rumsflytt rotade jag runt lite i Frittans bortglömda gömmor och hittade allt jag behövde, som hammare, spik, häftmassa och en citruspress. Men där fanns också mer otippade ting. Till exempel:

- en gedigen samling ölunderlägg
- påskfjädrar
- en obehaglig tigermask
- en hemgjord tändsticksask
- en isärplockad spegelvägg
- en imponerande uppsättning glitterpennor
- en mycket liten termos
- recept på kikärtsbröd

Sen ville jag inte riktigt hitta mer så då slutade jag leta.

3 kommentarer:

Lisa, Linköping, Sverige sa...

jag vill ha glitterpenna på svartan!

testa kikärtsbrödet, jag gör det jämt och det är supergott. och enligt icatidningen det kom med för evighetersen så är en macka lika med dagsbehovet av protein. men det kan ju vara hitte på också. :)

Gro sa...

ja! jag undrar om ävem masken kanske kan vara användbar på svartan? hitatde en gris-variant också...

Sally sa...

JAG VILL HA EN MASK PÅ LÖRDAG!!!!!!!!!!! plz