tisdag, augusti 02, 2011

något tåldes det att skrattas åt, men mera hedras ändå


När jag som bäst låg gömd i de vildvuxna och försummade rabatterna kom regnet och överraskade. Då blev det tid att ta sig an Projekt Hembygdskollage. Så här ungefär ska det se ut, fast först måste jag skaffa bakgrund, ram och glas. Störst inspiration har lokaltidningen Melleruds Nyheter bidragit med. Med rubriker som "Gerdseruds Alltjänst firar tio år", "Kurs i Gestad om juverinflammation" och "Hushållningssällskapet hade stort prisregn" kan man inte gå fel. Det förakt och till och med hat jag stundom kände inför min hembygd under mina tonårhar utvecklats till en liten, ömmande kärlek.

(förstora bilden genom att klicka på den)

3 kommentarer:

Johanna sa...

För lite harmoniska bilder kan jag rekommendera Kupés senaste nummer (juli i år) där en dalslandsfotograf fått några uppslag till sitt förfogande.

Tobbe sa...

Jag må säga att jag blev oändligt nyfiken på den lilla, anspråkslösa rubriken längst ner i högra hörnet: "GubbLan i Mellerud". Juverinflammation släng dig i väggen - GubbLan is da shit!

Gro sa...

ja den är fin! "SenileStrikeSquad inbjuder vuxna till lan i Melleruds kommunbibliotek. Öppet hus från klockan 12-15 för de som är intresserade av datorspel eller undrar vad deras barn gör på lan". Annars är min favorit "Har du vårkänslor?" och så är det en reklam för terränghjulingar och gräsklippare. Det är olika saker som får våra hjärtan att klappa i april.