söndag, januari 04, 2009

Mer verkstad

Före...

Nyårslöften är för folk som vet att de ska bryta dem, och för övrigt behöver du inga i år. Kolla in Navid Modiris nya bloggprojekt 365saker.se istället. Varje dag listar han en sak, inklusive motivering, som man kan göra, och varje vecka har han en känd eller okänd gästskribent. Jag skall vara en av dem och blir publicerad i januari, så håll utkik!

En plan för det kommande året, däremot, kan man ha med stoltheten i behåll. Varg tyckte att mina idéer mest var en finslipning eller förstärkning av mina redan goda sidor, men inte mig emot. Jag kan nog hålla med honom, särskilt på en av punkterna; "göra mer och snacka mindre", som alltid har legat mig varmt om hjärtat. Jag brukar hålla flaggan högt när det gäller att faktiskt genomföra saker man pratar om, det är oftast omgivningen som agerar bromskloss i den mån saker inte blir gjorda. Men på sistone känner jag att jag har tacklat av vad gäller verkställandet, och alltså fick det ingå i min nyårsplan.

Så när man i god vargs lag väl har kommit till insikt om att det är lite trist att det klassiska vinterfordonet sparken alltid måste ha en sådan helyllebetonad look, i björk eller röd lack, och att det vore mer nyskapande och mycket roligare med en bikerinspirerad hårdrockstouch för sakens skull, borde man inte då också genomföra en sådan sak, hur onödig den än må vara?

Nu står den på verandan som en manifestation om lycka, välgång och mer verkstad.

...efter!

6 kommentarer:

Unknown sa...

så grymmt!!!

Sally sa...

tjusig spark! och spännande med gästskrivandet!!!

Planer är bra att ha men jag tror på slagord mest av allt. slagordet för 2008 var "kärleken är okomplicerad!", för 2007 var ordet "allt är enkelt!" (tror jag). Under 2009 kommer vi att utbrista "Spänning & Romantik!" när vi känner oss utan mening och mål. Så du vet :)

Sally sa...

förresten; bloggloggen vad gör den? *nyfiken strut*

Gro sa...

Whut, vilka slagord! Sen när var kärleken okomplicerad? Jag skulle föreslå hopslagningen "All spänning, enkla komplikationer och romantisk kärlek!" :)

Och bloggloggen är ju bara en vanlig länklista fast lite flashigare mha Blogger gadgets.

Gro sa...

...dessutom är den ett bra sätt att hålla koll på er och andra bloggar jag läser, efter som de listas enligt senast uppdaterad! Mycket praktiskt.

Sally sa...

men grejen med slagorden är att de är storslagna och liksom lite För bra, för om man kan hålla sig i närheten av dem blir ju isf tillvaron åtminstone ganska bra :)

Om man tänker att kärleken är okomplicerad så blir den kanske iallafall lite mindre rörig.