onsdag, mars 02, 2011

hej från Mjärdevi Science Park

Ja, här har jag försummat Under Solen och kört bloggstatistiken i botten medan februari oförtrutet har fortsatt att leverera en miljö som är på gränsen till vad människor klarar av att leva i. Det känns fint att se att ni är ett gäng som hoppfullt besöker mig varje dag trots denna inläggstorka och nu sticker jag till er en liten godbit så att ni fortsätter följa mig.

Den senaste tiden har jag mest ägnat åt två långsamma sysselsättningar: att vänta och att åka tåg. (Ja, visst känns de två begeppen märkligt besläktade i dessa tider?) Jag har farit till Stockholm och till Göteborg för att på sjukhusen observera traumafall som aldrig inträffar så länge jag är i närheten, jag har suttit trånande vid min mail och väntat på lika exjobbsrelaterade svar som aldrig kommer och jag har suttit i telefonköer som aldrig tar slut. Att exjobba visar sig inte alls handla om att praktisera vad man har lärt sig under fyra-fem år på universitetet, utan att ha is i magen, försätta sig i läskiga situationer samt hantera fullskaligt ansvar som få en att vakna på natten i oförklarliga ångestattacker. Har jag nämnt att jag ser fram emot sommaren?

Jag åkte till Skåne också och träffade det som av en systembolagsanställd benämdes som "Tjejligan" - vilket involverade nattliga dansbesök, uppdateringsglädje och till och med solsken - jag har flyttat mitt pick och pack till det utmärkta kollektivet Frittan som ligger nere på stan och som jag nästan inte hunnit vara i av ovanstående skäl och jag har gråtit till en Disneyfilm på bio. Vad har ni gjort?

3 kommentarer:

Ugga sa...

Sitter du också i Mjärdevi? Ska vi bilda klubb alternativt äta lunch någon dag?

Bushdave sa...

Ah, frittan is the shit. Tack för uppdateringen!

Martin sa...

Jag har promenerat, kan rapportera att pensionärerna och hundägarna har krypit ur sina iden och de verkar ha det bra av all solinducerad asfaltsdoft just idag!

Döds(x)-jobb äter lätt upp ens lugn, en prövning som heter duga. Fortsatt lycka till!