tisdag, september 13, 2011

i'm getting blown away to somewhere safer where the feeling stays

Idag är en sådan dag då man är glad över att ha långt hår som lever, slår och slingrar sig runt huvudet i en penntrollfrisyr/cyklarna ligger utströsslade som fällda dominobrickor på campus/man breder ut armarna likt ett segel för att tillitsfullt luta sig bakåt mot bara luft/Katia sätter sin stora, obevekliga hand i ens korsrygg och puttar en hela vägen till stan.

Det är även premiär för min uppdragsburk idag. Jag tror att den är ett led i min höstplan eller kanske bara något att sluta handen runt för att påminna mig om att jag brukade vara den driftigaste människa jag känner. Den är hur som som helst full med uppgifter, av varieranade sort och storlek (bidrag välkomnas), till mig själv. Låt oss dra ett för den här veckan!


Se där! En regelrätt novell har jag inte skrivit sedan jag postade en till Vargen sommaren -09. Den handlade om ett ojämlikt par som av misstag kom att byta kroppshyddor med varandra. Dessförinnan var det i gymnasiet, då jag skrev om en pojke som kunde gå sin skolväg med förbundna ögon om han räknade stegen. Det var bara det att han blev överkörd av tåget som var några minuter sent en morgon. Kanske blir det något mindre bisarrt denna gång. Jag återkommer med resultatet i slutet av veckan.


3 kommentarer:

Johanna sa...

Kom osökt att tänka på funktionell varians när jag läste om pojken och tåget.

Måsen sa...

Glöm inte "Vi är inblåsta på Linköpings resecentrum"-novellen.

Unknown sa...

instämmer! adventskalendernovellen! värd att komma ihåg!