onsdag, september 07, 2011

markören på min hösts word-dokument blinkar oanande och hoppfullt

Erik deklarerade häromdagen att detta är grytornas höst (vilket ledde till en diskussion om vad en gryta egentligen är - något som är allt-i-ett och passar bra med en bit bröd blev definitionen) och det har regnat nästan varje dag i en vecka. Det verkar onekligen som att sommaren är slut. Jag tycker det känns lite vilsamt och skönt, men samtidigt är jag välbekant med den skavande dysterhet som brukar sätta in någon gång i oktober.

Min plan för att ta mig igenom hösten är i år är:
  • true blood hemma hos Sally i Discokollektivet
  • glädje över att folk på stan är så snygga (fast jag tror inte på den här ponchon som verkar vara á la mode)
  • tysta ögon som möts
  • vatten över huvudet
  • champagne
  • kicken i att tävla med mina medcyklister mellan trafikljusen
  • känna en av mina bästa känslor - att allt återigen är alldeles nytt och att detta bara är början
Vad är er?


5 kommentarer:

vitkor sa...

Trodde jag skulle börja möta dig på cykelbanan på väg hem från jobbet varje dag, men det var visst en engångsföreteelse. Får komma på nån ny höstplan.

Johanna sa...

Min höstplan var att klippa mig och skaffa ett jobb. Nu har jag klippt mig så nu är det bara jobbet kvar. När jag väl har fått det räknar jag med att sova borta hela hösten i ren heltidsutmattning.

Bushdave sa...

Gillar din lista. Den sammanfattar septemberkänslan på ett så bra sätt.

Gro sa...

vitkor >> det trodde jag med! jag förstår inte var du har tagit vägen.

johanna >> heltid är ett gift i samhällskroppen.

Bushdave sa...

Nu vet jag. Smugglar hem Chipotle-paste till höstens alla bönkok och jag vet precis var min allra rödaste sjal befinner sig.