söndag, december 26, 2010

hjälp! din chans till att leka gud under solen

Jag kan skriva om nästan precis vad som helst. Det är formen som är det roliga, att nöta formuleringar och trolla fram ord tills de blir en harmoniskt flytande ström som låter rätt, ser rätt ut, känns i hjärnan. Ämnet finns bara där för att ha något att utgå ifrån. Det är först när jag formulerar mig i skrift jag kan tänka och resonera kring det.

Men idag är jag ämneslös. Det finns bara inget som engagerar tillräckligt. Kanske har mina lata amerikanska dagar mjukat upp hjärnan väl mycket. I alla fall behöver jag er hjälp.

Kära läsare, jag uppmanar er härmed att ge mig ett ämne, eller en rubrik kanske, att blogga om. Vad som helst! Nästan. Utmana mig! Tänk på mig som matadoren i Tjuren Ferdinand. Allt jag vill är att få visa mig stor och stark. Sluta lukta på blommorna, nu är det interaktion som gäller!

6 kommentarer:

Unknown sa...

musik! drömmar, framtiden. skriv quinna skriv :)

Anonym sa...

Skriv om några vanliga nyårslöften som du lovar att inte ge dig själv.

Sally sa...

skriv om det viktigaste av allt. det är det enda temat som intresserar mig just nu.

Johanna sa...

Skriv om någonting som oroar dig!

Anonym sa...

Gör research och skriv om minst FEM BRA SAKER som människan åstadkommit på sistone! Som tidningarna rapporterar får man ju dåligt samvete bara av att ha fötts... / Emma

Bushdave sa...

Skriv något om relationer. Du är excellent på att plocka isär det vardagliga, självklara, normativa.

Så go ahead och ge dig på heterosexuella parrelationer, att göra slut, förlovningar och bröllop. Hoppas du nappar.