söndag, december 12, 2010

I bought no gift this year and I slept with your sister

Det är 12:e december och jag vet att ni vid det här laget definitivt har tröttnat på Absolute Christmas som ligger som en smått varmfuktig och sockerklibbig filt över alla offentliga platser så här års, om ni inte tröttnade redan för sisådär fjorton år sedan förstås.

Därför ger jag er som tredje advent-treat en repris på förra årets alternativa julmusikslista på Spotify, julmusik revisited, där jag förutom fjolårets nog så starka startfält just har lagt till ett tiotal nya låtar, inkluderande bland annat The Hives, Lou Reed och Fleet Foxes. Musik som passar årstiden/högtiden utan att vara vidriga eller sönderspelade eller både och.

(Förutom Fairytale of New York som visserligen är spelad till leda men ändå bara måste vara med)

3 kommentarer:

Unknown sa...

den har legat på min spotyfi lista sedan förra jul, och jag spelade den när jag var hemma sist och när jag gjorde snygga pepparkakor i Norrköping!

Bushdave sa...

Tack för listan! En hel del guldkorn.

Vad tycker redaktör'n om "Psalm i Januari"? Om man bortser från månadsnamnet...

Gro sa...

hmm, jag tycker just månaden är väldigt träffande; låten är sådär liksom avslagen (alltså inte dålig, men den förmedlar den känslan) som allt bara är i januari, när juklen är över men måander av vinter, kyla och slask ändå återstår. kanske blir det ett post-jul soundtrack, då komemr den definitivt med!